BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 19, 2010

kritikan : membina @ membunuh

makcik A : mari angah makan durian ni.. mangga pon ade.. (smbil kupas mangga)

cik bee : x per la makcik.. angah x mkn buah..

makcik A : ala.. xnk makan durian pon xpe meh amik ni mangga..

cik bee : x per la acik.. kite diet buah.. x mkn...


keesokannya,

mak cik A : awak diet ape angah smpi buah pon xmkn... klu nk diet org mkn buah la byk2..

cik bee : org wat diet low carbohydrat.. xleh amik makanan manis2.. buah pon kne puase awal2 ni.. nnti2 bley la amik skit..

mak cik A : diet mcmane tu?

cik bee: (ehem.. org nk tahu kongsi la kan.. mane tau dia pon berminat nk diet... kite kan ker arah obesiti sifar..) bla bla bla bla

mak cik A : jadik ker ? (smbil cebik bibir) klu dh mkn telur ape semua nk kurus mcamane nyer



kesimpulan...

tak semua org tahu dan faham ttg atkins diet ni.. x kira sama ada terpelajar ataupon tidak.. tp bile org dh cerita, sebelum bangkang dgn pendapat2 yg anda sndri pon x tahu, bek anda buat research dlu.. mane la taw kut2 anda termalu sendiri nnti... apepon, drp kejadian ni cik bee ambil beberapa pengajaran,,,

  1. jgn malu @ takut nk cerita, kita kne kongsi ape yg elok dgn semua org.. dpt pahala... mane taw silap2 siap dpt kawan baru
  2. bangga dengan ape yang anda lakukan, skurang2 nya org lain pandai komen ajer.. buat nyer x..
  3. komen2 dan kritikan yang diberi tu, kite perlu amik sbg dorongan membina yang memotivasikan diri kita utk teruskan diet ni.... kite perlu buktikan kt dorg ape yg kita lakukan ni berhasil.... lebih dr ape yg dorg sgka
  4. jgn ambil kritikan tu sbg suatu yg negatif.. ia akan membunuh smangat kite utk diet..

so semua atkinners, marilah kite buktikan!! =D

3 comments:

myoliza said...

B, chaiyok! chaiyok!
masa mula2 akak diet pun cam tu jugak,..mcm2 komen,..ade yg kata;
x takut kerr, mkn telor hari2kolesterol???,
pastu,.eee,goreng2 x berminyak kerr,
amik mayonis,,,x gemuk kerr???
u x mkn buah??? buah laa elok tuk diet,..???
so wat mcm mn,,masa tu,,akak pun x tau resultnyer cm mana,..but dlm hati tekad jerr,,,utk turunkan berat,..bila dh berjaya pandai2 akak adjust, tu jer azam akak!!! so skrg terbukti,,,tanpa pil diet akak berjaya turun 10 kg dlm masa 100hari,..and semua kwn2 kak opis,tanya rahsia ape akak makan,..akak ckp x amik nasik and promote blog dzul tuu,..biar diaorg baca n faham sendiri.

so,Bee,..apapun org nk kata,,just fokus n yakin dgn apa yg Bee buat dan mkan yg dibenarkan sahaja, insyallah, klau betul2 ikut atkins sekejap jer 100hari tuu,..;D

Fiza Z. Abidin said...

fiza pun harap fiza boleh sekuat kak myoliza :). Jom bee buktikan yg kita pun boleh buat, insy'allah...

~bee~ said...

@myoliza : thanks for the support.. mmg bee akn buat smpi bee dpt berat bdn yg ideal dan x obese.. insyaAllah satu hari nanti akan berjaya.. cume perlu lebih fokus...

@fiza : betul tu.. kite kne hold our hands together so that we are strong... lets go for it.. =D